BLOC DE L'ASSOCIACIÓ CATALANA DE FUTBOL BOTONS

Un lloc per seguir l'actualitat botonera i parlar de la nostra afició.

divendres, 4 de març del 2011

Sobre el Reglament de joc...

Passen els dies, passen els anys i semblen que hi ha coses que a l'ACFB no canvien mai. Sovint quan pensem en l'alineació del nostre equip favorit (Barça, Espanyol, Madrid...) treiem el nostre entrenador que tots portem a dins i el simple fet de dir jo posaria aquest en detriment d''aquest altra pot generar una conversa de cafè d'hores i hores.

Un fet similar té lloc amb el nostre Reglament. Quan es tracta d'opinar del Reglament tots treiem el botonaire que portem dins i defensem una sèrie d'opcions o canvis que de vegades ens porten a tots a discussions acarnissades que no arriben enlloc.

Jo, modestament, només voldria fer una petita reflexió. D'entrada dir que tenim un molt bon Reglament, molt coherent i estructurat i això és gràcies a la feina de molta i molta gent, tot i que hi ha persones que al llarg dels anys han estat sempre treballant en aquest camp i en tenen un coneixement profund. El cas més clar: l'Almogàvers, filòsof incansable del Reglament dels botons amb el que, us ho recomano, un dia us senteu i parleu del Reglament amb ell. Jo sempre que ho faig aprenc alguna cosa nova i ell, quan ho ha fet amb mi, crec que apren alguna "diabluria" nova.

Perquè dic tot això? Perquè darrerament torno a veure actituds en aquest tema que no m'agraden i em preocupen pel benestar de la nostra Associació. Existeix un Comité de Reglament, amb el que jo sempre he pogut parlar obertament i fer les meves propostes tan quan era membre com quan no. El Comité decideix provar unes coses pel bé de tots nosaltres i no pel seu interès particular, i no puc entendre com la gent s'enroca en que no es puguin provar quan, a més, no ens enganyem, els motius pels quals no les volen provar és perquè amb ells no els hi interessen, sense tenir en compte si millora o no el nostre joc.

Ho vaig dir en el seu dia i ho tornaré a dir: el Reglament no respon a una filosofia concreta de la percepció que té un del joc. Respon a una filosofia d'entendre el futbol botons com a joc, a camí entre el futbol i un joc de taula. I crec que no li fem cap favor al nostre joc si votem, proposem o denunciem propostes reglamentàries pel nostre suposat interès de treure un avantatge adicional en els terrenys de joc. El Reglament s'ha d'estudiar i votar des d'una perspectiva el més objectiva possible. Sé que l'objectivitat és complicada però us posaré un exemple: el Comité ha fet la proposta de dues normes en les que, personalment, no hi estic d'acord, però crec que val la pena provar-les perquè potser vaig equivocat o senzillament per reafirmar la meva opinió.

I crec que aquesta és la filosofia a seguir: mai he pensat que tinc el poder absolut de la raó en res, i menys en temes de reglament, i he estat en uns quants comités de reglament. M'agradaria que tothom pensés així tot i que malauradament els fets no em fan ser tan optimista.

Tocornal

2 comentaris:

  1. Manel, "con el reglamento hemos topado". El que está clar, és que el perfil d'una associació el marca la gent que s'implica, que treballa i aporta el seu esforç i dedicació, la seva col·laboració, i els que es mantenen al marge sempre criticaran alló en el que no han participat, aquest és el preu de qui no fa pinya i no vol adaptar-se al col·lectiu.

    Jo mai habia jugat amb un botó com a pilota, amb el meu pare feiem servir una boleta de suro, on no calien botons elevadors, a partir d'aqui pots anar sumant les diferencies de joc i reglament que teniem amb els actuals.

    Tenim un reglament molt treballat i adaptat als gustos de la majoria i el més important, pensat per millorar el nivell de joc dels qui participan.

    No ens hem d'aturar per no fer marxa enrera. Hi ha a qui no li agrada el rebot, i no participa en les competicions ni en les activitats dels associats, altres juguem perque és més important el joc com a unió colectiva que un reglament separador.

    una abraçada

    Botofumeiro

    ResponElimina
  2. Amics i companys, tots sabem que es el reglament i es anomenar la forca a casa del penjat. Com a participant en alguns dels guirigalls més sorollosos del club, penso que tot es deu a un error de procediment.
    Durant 4 anys, els temes de reglament, que han estat sempre recurrents, es portaven amb un criteri que es va acordar en assemblea o al menys es va recolzar en ella, criteri que evitava els estirabots de qui volgues fer-los.
    Aquest criteri consistia en:

    -Crear un comité de reclament obert a tothom
    -Rebre les propostes que hom volguès
    -Debatre les propostes en el Comité
    -Elevar resolució a la Junta
    -Debatre en Junta i portar les propostes a Assemblea
    -L'assemblea decideix que s'aporva, que no s'aprova i que es decideix provar i a on per comprovar si funciona o no.

    Aquest procediment, una mica farragòs, dona garanties a tots els que volguin propossar el que sigui i també dona força a la Junta a la seva aplicació o no en funció de l'opinió del soci.
    Es un bon camí, crec.
    Una salutació

    Despertaferro

    ResponElimina